Wednesday 20 August 2014

Aku DAIE

Tarbiyah_kanggaroo
Esok hari terakhir aku di bumi asing
Bumi kanggaroo
...
...
Aku semakin paham pepatah melayu..
Hujan emas di negeri orang
Hujan batu di negeri sendiri
Ya .. !!
Aku takut ingin pulang ke negara sendiri
Politik mentah tidak kesudah
Jenayah membuat jiwa gundah
Didikan yang lemah
Dakwah yang dimomok indah
Pemimpin negeri atau negara yang rasuah
Rakyat penuh emosi berhujah
Golongan kapitalis membolot harta tidak di tegah
Sang miskin mabuk bermegah
Tapi inilah hakikat ummah!!
Bumi malaysia ..bumi kesayangan pencetus ummah
Bulan kemerdekaan bulan lahir aku..
Ogos bulan kita semua rakyat malaysia
Disini lahirnya cinta
Disini dakwahku bermula
Walau aku takut dinegara sendiri
Tapi aku kembali
Kerana..
Aku DAIE

sumber:fb PURahmat

No comments:

Post a Comment