Friday 28 November 2014

Majlis Berkhatan di Shah Alam 2, Bandar Puncak Alam, Selangor.

Majlis Berkhatan di Shah Alam 2, Bandar Puncak Alam, Selangor.

Majlis Berkhatan di kawasan Shah Alam 2. Acara ini telah berlangsung pada 23 Nov 2014, diperkarangan surau. Walaupun penglibatan anak-anak kecil ini tidaklah ramai, tapi pengalaman ini akan terpahat di dalam cerita kehidupan semua. Tahniah kepada anak-anak kecil ini kerana telah melepasi peringkat awal warna-warna kehidupan. Tahniah juga kepada ibubapa anak-anak kecil ini. dengan sokongan mereka, belum tentu anak-anak kecil ini mampu mengharungi pengalaman bermakna ni. 

Majlis ini bermula seawal jam 8 pagi dan diiringi dengan paluan kompang dan bunga manggar. Macam nak kahwin la pulak. Kemudian, anak-anak kecil ini dimandikan dengan pancuran air paip dengan harapan debaran anak-anak kecil ini berkurangan. Mereka gembira, lupa la kejap debarannya tu. Setelah hampir sejam, dan bermulalah 'pengalaman' anak-anak kecil ni. Pihak surau telah melantik & menjemput doktor bertauliah untuk melaksanakan acara berkhatan ni. 

Alhamdulillah, majlis ini berjalan dengan lancar tanpa sebarang perkara yang tidak diingini berlaku. Kepada anak-anak kecik, retorik daripada majlis ni, kalian semua telah dianggap remaja. Hormatilah ibubapa & orang disekeliling tidak kira tua & muda. Ini buka lesen kalian untuk berasa besar kepala, keras kepala & bermacam-macam lagi kepala. Kami anggap kalian sudah baligh & mempunyai tanggungjawab yang besar terhadap diri & keluarga serta jiran-jiran. Jangan tinggal solat kerana itu adalah tiang didalam kehidupan.

Meh saya kongsi sedikit gambar sekitar majlis berkhatan di kawasan Shah Alam 2, Bandar Puncak Alam, Selangor.


















Meh saya kongsi video yang telah di'edit' oleh salah seorang ahli kumpulan ini.


No comments:

Post a Comment