Monday 8 December 2014

Biohealth Annual Dinner 2014 (UM)

7 Dec 2014 telah berlangsungnya satu annual dinner yang dianjurkan oleh pihak jabatan Biohealth, Fakulti Sains, Universiti Malaya. Tujuan dinner ni dibuat adalah untuk meraikan pelajar tahun akhir jabatan ini, yang akan tamat pengajian pada hujung March 2015. Insyaallah.

Maka, si senior2 a.k.a alumni ni pun dijemput untuk bersama-sama memeriahkan majlis ini. Pada asalnya, isteri saya macam tak nak pergi. Isteri saya adalah alumni Biohealth Science ni, sesi 2004/2008. Entah macam mana entah, isteri saya ni menelefon & katanya nak pergi. Ok saja lah. Pergi makan-makan je pun. Nak mengharapkan penganjur alumni Jabatan Pengajian Awam, Fakulti Kejuruteraan Uni. Malaya, rasanya macam tak terjemput la saya ni. Hihi.

Lokasi dinner ni di Zam Zam Restaurant, Shah Alam. Emm macam tak tahu je tempat ni. Aku pun 'search' la tempat ni. Katanya berhampiran dengan masjid Shah Alam. Setelah mengenalpasti lokasi, kami pun bergerak menggunakan jentera Perodua Myvi saya tu. Bertolak dari rumah jam 5.15 petang, saya pun memandu tanpa rasa 'stress' walaupun pada malam ni ada football game (Piala AFF) antara Malaysia dengan Vietnam. Sangkaan aku, akan berlaku kesesakkan di Lebuhraya Persekutuan, sangkaan aku meleset. Perjalanan kami lancar sehingga ke destinasi. Jangkaan sampai di Zam Zam Restaurant ni jam 6.30 petang. Pusing punya pusing, kami mengambil keputusan untuk menunaikan solat Mahgrib di Masjid Shah Alam.

Usai menunaikan solat Maghrib, kami bergerak terus ke lokasi dinner. Tanpa berlengah kami terus ke dewan yang terletak di tingkat 2 bangunan Zam Zam Restaurant ni. Program bermula jam 8.00 malam, seiring dengan tentatif program mereka.
Lokasi Biohealth Annual Dinner 2014

Waiting for the food. Lapau dah ni!!!
Pada pembukaan majlis, ucapan aluan daripada pengarah projek & disusuli dengan ucapan selamat datang daripada penyelaras program. Kemudian, kami mulalah makan!!! hahaha..

Gimik perasmian Biohealth Annual Dinner, Pengarah Projek & Penyelaras Program

Persembahan pembukaan Biohealth Annual Dinner 2014

Nasi Arab katanya..

Suasana ketika majlis sedang berlangsung

My little princess, Ainul Syifa
Semasa sedang menjamu selera, kami semua dihidangkan dengan persembahan pentas oleh pelajar-pelajar Biohealth ni. Yang kena 'buli', pelajar tahun 1 dan 2 la.. Tapi bagi saya, inilah cara mereka menunjukkan tanda terima kasih kepada senior tahun akhir & pensyarah. Alumni juga turut mengambil peluang dalam persembahan pentas kali ni. Saya ada merakam video untuk persembahan mereka ni. Rasanya macam besar je kapasitinya.

My little princes sedang tergamam menonton persembahan daripada 1st year Biohealth.

Persembahan tunggal daripada 2nd year Bioheath. Sungguh mengagumkan!!

Persembahan tunggal daripada 2nd year Biohealth. Great!

Shafa mempersembahkan nyanyian sambil diiringi petikkan gitar oleh Dr. Ikhwan.

Dr. Tunku Shah mewakili alumni dalam membuat persembahan

Menyumbangkan suara ke menyumbangkan lagu ni? Hihi

Sebahagian pensyarah & alumni berkongsi pentas dalam memeriahkan majlis
Dalam majlis ini juga, terdapat cabutan bertuah dan award yang kebiasaannya untuk menarik minat para hadirin. Pelbagai ragam pakaian yang ada pada malam ni. Ada yang macam artis, ada yang macam arab kat padanag pasir & ada juga DRAKULA.. hahaha.. Yang penting, semua orang sporting!!!

Dr. Tunku Shah menerima award, KING of The Night!!

Wajah-wajah gembira!!

Pertemuan pertama selepas majlis graduasi 2008. Ala-ala jejak kasih gitu...

Kenangan tersemat didalam hati

With Mama, katanya..

Alumni yang hadir ketika Biohealth Annual Dinner 2014
Maaf ye semua.. Video tak dapat nak upload sebab file berpakasiti besar. Kalau nak, just bagitau ye. Nanti saya usahakan.

Dinner ni berakhir jam 10.30 malam. Semua hadirin berpuashati dengan kelancaran majlis ini. Insyaallah akan dipertemukan lagi tahun hadapan.

Sekian.

No comments:

Post a Comment